English בס"ד

דן, תחבורה ציבורית

ראשי
תגובות
קופונים

פרטים כלליים
  • גישה לנכים:  מלאה
אודות דן, תחבורה ציבורית
חברת "דן" נוסדה ב- 1945 (שלוש לפני קום מדינת ישראל), אך החלה לפעול כגוף המספק שירותי תחבורה ביישוב היהודי עוד ב- 1909(!) חברת "דן", מחלוצות הפעלת התחבורה הציבורית בישראל נמנית עם הגופים הכלכליים הבודדים שנולדו בשנותיה הראשונות של הציונות בארץ ישראל.
 
כיום "דן" הוא מפעיל הציבורית הגדול והמוביל בגוש דן, המסיע למעלה מ – 17 מיליון נוסעים ומבצע - 5 מיליון ק"מ בחודש. שירותים אלה ניתנים במרחב הכולל של 22 רשויות מקומיות ואוכלוסייה של כ – 2.5 מיליון איש. עיקר הפעילות מתמקדת בגוש דן, המהווה מעגל העסקים והפעילות המרכזי במדינה (כ – 60% מהתוצר הלאומי נוצר בגוש דן). במהלך השנים שקדה חברת "דן" על פיתוחו של מערך ההיסעים העירוני בגוש דן תוך התאמתו להתפתחויות האורבניות, הגיאו – פוליטיות והטכנולוגיות אשר עברו על מדינת ישראל בכלל, וגוש דן בפרט. ולכן לחברת "דן" כמפעיל תחבורה ציבורית ניסיון ומיומנות גבוהים ביותר בהפעלת תחבורה ציבורית בסביבה אורבאנית צפופה.
 
במשך עשרות שנים הייתה "דן" קואופרטיב, כלומר, חברה בבעלות עובדיה.מתוך כוונה להתאים את הארגון למגמות המשתנות בתחום התחבורה הציבורית ועל בסיס הרצון להתייעל ולהימנות עם השורה הראשונה של החברות בתחום השירותים הניתנים לציבור, הוחלט באסיפת החברים(בעלי המניות) של "דן" לבצע שינוי מבני מעמיק ויסודי תוך הפיכת הארגון לחברה בע"מ. שינוי זה נכנס לתוקף לאחר קבלת אישור כל הרשויות והחל ממאי 2002 נקראת החברה: "דן" חברה לתחבורה ציבורית בע"מ.
 
חברת "דן" מפעילה את שירותי התחבורה הציבורית במרחבי המטרופולין בגוש - דן . בנוסף, מפעילה "דן" את קו 400 מבני-ברק לירושלים. ב"דן" מועסקים כ- 2400 עובדים (מהם כ- 830 בעלי מניות). מדי חודש מובילים אוטובוסי "דן" מעל 14 מיליון נוסעים (כ- 640 אלף ביום). דן" מעניקה לנוסעים הנחות מפליגות ע"י שימוש במגוון כרטיסים: למעלה מ- 120 אלף נוסעים רוכשים מדי חודש כרטיסי מנוי חודשיים ("חופשי חודשי") ונהנים מהנחה של יותר מ- 40%. כ- 10,000 נוסעים רוכשים מדי יום כרטיסי "חופשי יומי", המאפשרים נסיעות ללא הגבלה בערים שונות במטרופולין החל מהשעה 09:00 בבוקר. "דן" מקיימת שיתוף פעולה הדוק עם "רכבת ישראל" ומציעה לציבור הנוסעים מגוון רחב של כרטיסים משולבים לנסיעה ברכבת וב"דן", במחירי הנחה הן על בסיס יומי והן על בסיס חודשי. בני הנוער נהנים מהנחה של 50% באמצעות כרטיסיות רגילות, והאזרחים הותיקים נהנים מהנחה בשיעור זה על כל מגוון הכרטיסים. סטודנטים נהנים מהנחה משמעותית של עד 50% ברכישת כרטיס "סטודן" שנתי. עיקר סכומי הסובסידיה המועברים כיום לחברה, נועדו לכיסוי ההנחות בתעריפי הנסיעה.

 דן, תחבורה ציבורית

פנייתכם תשלח לבית העסק ותענה בהקדם

שם:
טלפון:
אימייל:
תוכן הפנייה:
קוד אבטחה This Is CAPTCHA Image

לא פורסמו תגובות לעסק זה

הוסף תגובה

דן, תחבורה ציבורית
*נכתב ע"י :
אימייל: הצג אימייל באתר
*נושא:
תוכן:
*הכנס קוד:  This Is CAPTCHA Image

לא פורסמו קופונים לעסק זה